domov
  • Fiat Klub
  • Avtotrade d.o.o., Vrhnika
  • Prekom d.o.o., obnovljeni deli podvozja
  • A2R
  • Techno racing
  • Avtoservis Kavčič Marko
  • Poliglob
  • WithCar
  • Amortizer d.o.o.
  • Orange Audio
  • Kovinoplastika Kavs
 
Danes je 17 Okt 2019 17:55

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 3 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Videonadzor prometa na slovenskih avtocestah
OdgovorObjavljeno: 30 Jan 2006 10:20 
Odsoten
Nabiatch
Nabiatch
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 3325
Kraj: Črnomelj
V zadnjem času dosegajo največjo gledanost na TV-ekranih resničnostni šovi. A skoraj nezavedno prav vsi slovenski vozniki in tujci, ki potujejo skozi Slovenijo, občasno nastopamo v takšnem šovu. Darsovem, ki poteka na slovenskih avtocestah. Prvi in najpomembnejši razlog je varnost!

Če se za zmago v televizijskih resničnostnih šovih poteguje peščica tekmovalcev, za katere pred ekrani navijajo velike množice gledalcev, ima Darsov resničnostni šov povsem drugačna pravila igre. V njej nastopamo vsi vozniki, ki uporabljamo avtoceste, zmagovalec 'šova' pa je Darsova ekipa, ki s hitrim ukrepanjem voznike varuje pred najhujšim. Zaradi hudih prometnih nesreč v evropskih predorih je prav njim namenjena največja pozornost.
Glede na dejstvo, da sta v enosmernem predoru samo dva vozna pasova, je možnost varnega umika otežena, nevarnost se še poveča v enocevnem dvosmernem predoru. Nevarna situacija v predoru nastane, ko se vozilo iz katerega koli razloga ustavi. Najbolj banalen primer je, da vam zmanjka goriva, kar je od voznika seveda zelo neodgovorno, a se lahko zgodi. Vozilo lahko obstane zaradi tehnične okvare, trenutek nepazljivosti ali utrujenosti pa lahko botruje navidez nedolžni prometni nesreči, ki ima lahko zaradi naleta drugih vozil hude posledice – najhujše takrat, kadar zagori. Zato so slovenski predori, še posebej tisti, ki so bili zgrajeni nazadnje, opremljeni z najsodobnejšo nadzorno tehnologijo. Nadzor nad tehniko in dogajanjem na cesti izvaja usposobljena ekipa pod taktirko vodje predorov Petra Praprotnika.
Med obiskom nadzornega centra v Vranskem nam je vodja predorov predstavil delavnik operaterjev in tehnike, ki v centru izvaja nadzor odseka Domžale–Arja vas. Center je tudi glavna baza za nadzor slehernega avtocestnega predora v Sloveniji. In kako poteka nadzor? Za potrebe vidnega nadzora (opravlja ga operater) imajo v nadzornem centru velik monitor, prek katerega je možno spremljati celotno traso v grafični obliki in dogajanje prek velikega števila monitorjev, povezanih z nadzornimi kamerami. Za videonadzor enega predora je navadno vgrajenih nekaj deset kamer, tako je na primer za nadzor predorov Ločica in Jesovnik (skupaj 4761 metrov), ki sta na trasi LJ–MB v sistemu trojanskih predorov zadnja, vgrajenih 72 kamer. Kamere snemajo dogajanje v predorih 24 ur na dan, funkcijo preklapljanja slik pa izvaja videomatrika. Preklopi so lahko ročni na zahtevo operaterja, sekvenčni, v primeru alarmnih situacij pa samodejni.
Edina pomanjkljivost videonadzora je človeški dejavnik, saj je delo operaterja zaradi monotonosti povezano z veliko odgovornostjo in velikim psihičnim naporom. Po drugi strani so človeški možgani sposobni spremljati dogajanje le na štirih monitorjih hkrati – tudi to je glede na 8- ali 12-urni delovnik omejeno. Zato ima nadzor vgrajen sistem za samodejno zaznavanje prometa, ki s kompleksnimi algoritmi analizira videosignale in ugotavlja pojave nenormalnega stanja na slikah posnetkov. Zanesljivost takega sistema je ocenjena na 95 odstotkov, kar pomeni, da je število lažnih alarmov manj kot 0,5 alarma na kamero na dan. Glede prometnih situacij je najbolj bistveno zaznavanje vožnje v nasprotno smer in ustavljenega vozila. V prvem primeru nadzorno-krmilni sistem sproži zapiranje predora, v drugem pa prižge opozorilne utripalce ter prometne znake za omejitev hitrosti. Ob požaru, ki predstavlja največjo nevarnost, se samodejno sproži prezračevanje predora, ki omogoči varen umik ljudi, ki se znajdejo v neposredni bližini požara.
Torej, če si močno želite nastopati v resničnostnem šovu in ste bili na izboru katere izmed TV-postaj izločeni, je dovolj, da se usedete v avtomobil in se odpeljete na avtocesto. Pravila 'igre' so sicer precej drugačna, smisel pa v zagotavljanju čim večje varnosti vseh udeležencev v prometu. Najmanjša prispevka k njenemu izboljšanju sta spoštovanje prometnih predpisov in upoštevanje signalizacije, še posebej, kadar nas ta opozarja, da se pred nami na cesti dogaja nekaj, kar odstopa od normalne situacije.

Slika

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jan 2006 10:31 
Odsoten
forum moj dom
forum moj dom
Uporabniški avatar

Starost: 38
Prispevkov: 3829
Kraj: Izlake
bigf pohvalno
sam dej napiši še vir in daj povezavo od kje si dobil

_________________
LANCIA DELTA IN ŠKODA OCTAVIA 5E YAMAHA FZ1-N
Sem pač tak, da bi imel tud raketo na dizl :004.gif:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jan 2006 10:45 
Odsoten
Nabiatch
Nabiatch
Uporabniški avatar

Starost: 33
Prispevkov: 3325
Kraj: Črnomelj
avto fokus

http://www.avto-fokus.si/ostalo.htm

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 3 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games